Miasto ma dobre kierunki promocyjne – potwierdzają tarnowianie
Wytyczone przez Wydział Marki Miasta główne działania promocji Tarnowa są skuteczne. To najważniejszy wynik tzw. ankiety wizerunkowej opracowanej właśnie w magistracie i podanej do publicznej wiadomości.
Zdaniem mieszkańców, miasto najlepiej promują kolejno: Klimat – Polski Biegun Ciepła, sport żużlowy, Gen. Józef Bem, Festiwal Komedii Talia, zabytki renesansu, Tarnowska Nagroda Filmowa, Jan Szczepanik i jego wynalazki, zabytki sakralne oraz tradycje mniejszości narodowych.
Najlepszymi wizytówkami Tarnowa są, zdaniem tarnowian – rynek z ratuszem i starówka (50,27%) oraz żużel i Unia Tarnów a także Góra Św. Marcina. Pozostałe odpowiedzi są następujące: klimat i biegun ciepła, zabytki Tarnowa, Park Strzelecki, Zakłady Azotowe, sport oraz ludzie – mieszkańcy. Co ciekawe - najbardziej rozpoznawalne zespoły muzyczne to Ziyo, Totentanz, tarnowskie chóry, Bardzo Orkiestra Wojtka Klicha, Świerczkowiacy, Gos.pl i inne. Tarnowianie uważają ponadto, że Tarnów powinien być miastem turystycznym, kultury, akademickim, przemysłowym a także handlu i usług.
Kwestiami, które wymagają jeszcze poprawy, w ocenie mieszkańców są: brak miejsc pracy, baza hotelowa, miejsca wypoczynku, estetyka, obiekty handlowe, rekreacyjno – sportowe, kultura, usługi turystyczne, komunikacja itd.
W internetowej ankiecie umieszczonej na stronie www.tarnow.pl udział wzięło 1850 osób: 1266 z Tarnowa i 584 spoza miasta. Najwięcej respondentów zawierało się w przedziale wiekowym 18-25 (aż 30,7%). To ludzie, którzy mają najlepszy i największy dostęp do internetu oraz najsprawniej się po nim poruszają. To także ludzie, którzy są aktywni i mobilni. Oni jeszcze długo będą mieć wpływ na politykę promocyjną w Tarnowie. Wszystkim bardzo dziękujemy za tak liczny odzew. Wasze opinie są cenne i będą brane pod uwagę. Jesteśmy przekonani, że dzięki nim, nasze pomysły promocyjne będą jeszcze bardziej skuteczne.