Tajniki gospodarki cyfrowej
Podstawy Google Analitycs, rozwój firmy w Internecie, standardy i trendy w budowie stron i sklepów internetowych, wykorzystanie Google AdWords – to tylko niektóre zagadnienia, które pojawiły się podczas trzydniowych warsztatów Letniej Szkoły Gospodarki Cyfrowej, zorganizowanych przez tarnowski magistrat i Izbę Gospodarki Cyfrowej. Kolejne szkolenie w ramach tego cyklu zaplanowano w październiku.
W warsztatach wzięła udział grupa lokalnych przedsiębiorców z Tarnowa i okolic. Tematem przewodnim zajęć były praktyczne zagadnienia z zakresu cyfryzacji i wykorzystania nowoczesnych technologii do rozwoju i promocji firmy w Internecie. – Wierzymy, że zdobyta wiedza oraz praktyczne umiejętności, przekazane podczas tych trzech dni wykładów i ćwiczeń Letniej Szkoły Gospodarki Cyfrowej, uświadomiły uczestnikom możliwości, jakie daje Internet oraz pomogą w praktyce lokalnym przedsiębiorcom rozwinąć swój biznes. Kolejne zaś projekty zaplanowane przez e-Izbę, do realizacji we współpracy z miastem, wpiszą się doskonale w kalendarz lokalnych wydarzeń dla przedsiębiorców oraz przełożą się bezpośrednio na poziom kompetencji cyfrowych oraz konkurencyjność tego miasta – podsumowuje Robert Duda z Izby Gospodarki Elektronicznej.
Podczas pierwszego dnia warsztatów uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o rozwoju e-handlu, trendach panujących w budowie stron oraz sklepów internetowych, wykorzystaniu usług chmurowych w biznesie. Kolejnego dnia dyskutowano o tym, jak wykorzystać potencjał optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych oraz reklamy w Google AdWords, a także jakie są skuteczne kanały promocji e-sklepu. Wspomniano również o błędach w regulaminie e-sklepów, przekazach reklamowych oraz o pułapkach prawa autorskiego. Jak wykorzystać Facebooka do rozwoju lokalnego biznesu i e-commerce, jak mierzyć skuteczność naszych promocji w Internecie – taką tematyką zajmowano się ostatniego dnia warsztatów. Nie zabrakło również zagadnień dotyczących podstawy Google Analytics, roli lokalnych serwisów internetowych w budowaniu wizerunku firmy.
Na zakończenie uczestnicy zajęć otrzymali zaświadczenia ukończenia Letniej Szkoły Gospodarki Cyfrowej Lokalnie. Warsztaty odbywały się w ramach projektu Polska Regionalna Gospodarka Cyfrowa #PRGC pod patronatem Ministerstwa Rozwoju.
Dodajmy, że kolejne szkolenie z tego cyklu zaplanowano w Tarnowie w październiku, a zainteresowani współpracą i edukacją przedsiębiorcy mogą spotkać się z przedstawicielami e-Izby co drugi poniedziałek podczas dyżuru w Tarnowie, w Strefie Przedsiębiorcy DESK przy ul. Wałowej.
(ww)