Uczeń I LO w nagrodę pojedzie na Spitsbergen
3 czerwca 2013 roku w Warszawie odbyła się konferencja „Nauka, Edukacja, Technologie- dobre praktyki Cyfrowej Szkoły” upowszechniająca projekt Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno–przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
To jeden z największych projektów edukacyjnych w Polsce i największy spośród projektów innowacyjnych z zakresu edukacji przyrodniczej. Projekt jest odpowiedzią na rodzącą się potrzebę uatrakcyjnienia nauk ścisłych w środowisku uczniowskim.
Podczas tej konferencji trzech laureatów ogólnopolskiego konkursu „Mój wymarzony Spitsbergen” otrzymali dyplomy oraz symboliczne bilety na rejs statkiem do Polskiej Stacji Polarnej Spitsbergen. Wyprawa ta odbędzie się w dniach 28 czerwca – 19 lipca 2013 r.
I miejsce w tym konkursie zdobył uczeń klasy 1k I Liceum Ogólnokształcącego w Tarnowie – Karol Łuszcz.
„Wygrana w konkursie „Mój wymarzony Spitsbergen” to dla mnie wielkie wyróżnienie i zaszczyt. Cieszę się, że, pomimo sporej i silnej konkurencji, udało mi się wywalczyć główną nagrodę. Z niecierpliwością czekam na moment wyruszenia wyprawy. Myślę, że jest to niezwykła, bardzo unikalna sprawa. Chciałbym też zwrócić uwagę na sukces mojej koleżanki i kolegi z klasy. Magda i Kuba zajęli bardzo wysokie lokaty i byli tuż-tuż od tytułu laureata. Serdecznie im gratuluję. Mam nadzieję, że w kolejnej, planowanej już edycji konkursu spełnią oni – a może inni uczniowie mojej klasy – swoje marzenia i odwiedzą Polską Stację Polarną jako zwycięzcy” – podsumowuje swój sukces Karol.
Konkurs „Mój wymarzony Spitsbergen”, który był przeprowadzony w ramach projektu edukacyjnego EDUSCIENCE, składał się z trzech etapów, podczas których uczestnicy musieli wykazać się wiedzą z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, umiejętnością rozwiązywania zadań problemowych oraz zaprezentować siebie, jako odkrywcę-naukowca. Zgłosiło się do niego 300 uczniów ze szkół biorących udział w projekcie EDUSCIENCE. Musieli oni najpierw rozwiązać test, później musieli zmierzyć się ze wskazanym im problemem badawczym, w finale zaś przygotować prezentację na dowolny interesujący ich temat naukowy.