Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca Scena Otwarta - rozdajemy zaproszenia!
Promuje aktualne trendy w sztuce teatru tańca współczesnego i baletu. Prezentuje spektakle uznanych artystów z różnych stron świata stwarzając warunki do wielokulturowego spotkania. Daje możliwość konfrontacji technik tanecznych, kunsztu i wyobraźni artystycznej. Festiwal organizowany w Centrum Sztuki Mościce jest dla adeptów tańca współczesnego, miejscem w którym rozwijają swoje umiejętności pod okiem cenionych choreografów.
Specjalnie dla naszych internautów mamy zaproszenia na następujące spektakle:
- spektakl CHAOTICA - 11.10.2014
- spektakl CZTERDZIEŚCI - 12.10.2014
- spektakl ZAGRAJ TO, CZYLI 17 TAŃCÓW O CZYMŚ - 14.10.2014
- spektakl NI ESPIOI FLASH DE LUXE - 18.10.2014
Rozlosujemy je pośród internautów, którzy prześlą do nas maile wraz z nazwą spektaklu i swoimi danymi kontaktowymi w czwartek, 9 października na adres d.solak(małpa)umt.tarnow.pl
SCENA OTWARTA to również wystawy prezentujące sztukę tańca, ważne dla środowiska tanecznego wydawnictwa oraz spotkania artystów z publicznością, połączonych pasją i miłością do teatru tańca.
10 – 19 października 2014r.
Centrum Sztuki Mościce
PROGRAM IV edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca SCENA OTWARTA
10.10.2014, godz.19.00
„CARMINA BURANA”
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/zQrfNsrAVIE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>(spektakl przeznaczony dla widzów od 16 lat)
Spektakl poprzedzi wernisaż wystawy prac Joanny Braun “W hołdzie Pinie Bausch”
Po spektaklu spotkanie z publicznością
11.10.2014, godz. 19.00
Teatr Narodowy z Koszyc (Słowacja)
„CHAOTICA”
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/cM6PiKOZ2U4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>(spektakl przeznaczony dla widzów od 16 lat)
Po spektaklu spotkanie z publicznością
12.10.2014, godz.19.00
„CZTERDZIEŚCI”
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/Sgzhg7A0f2o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Spektakl poprzedzi wernisaż wystawy prac konkursu foto. „Instynkt”.
Po spektaklu spotkanie z publicznością
14.10.2014, godz.19.00
Teatr Dada von Bzdülöw (Polska)
„ZAGRAJ TO, CZYLI 17 TAŃCÓW O CZYMŚ”
http://dadateatr.pl/pl/dada/repertuar/zagraj-to-czyli-17-tancow-o-czyms
Po spektaklu spotkanie z publicznością
16.10.2014, godz.11.30
Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Ludomira Różyckiego (Polska)
„MAGIA BALETU”
Spektakl dla starszych przedszkolaków i dzieci z klas 1-4
17.10.2014 godz. 11.30, oraz 19.00
“PRELUDIUM SŁOWIAŃSKIE”
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/Uls1aETuCuo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/tFxgXQIyaDo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Dopołudniowy spektakl dla uczniów gimnazjum i liceów (grupy zorganizowane).
Po spektaklu spotkanie z publicznością
18.10.2014, godz.19.00
„SPY FLASH!” (spektakl składa się z dwóch części: "Ni Espioi" i "Flash de Luxe")
http://www.dantzaz.net/espanol
Po spektaklu spotkanie z publicznością
19.10.2014, od godz. 10:00
Konkurs choreograficzny – Duża Scena
19.10.2014, godz. 19:00
Pokaz spektaklu warsztatowego wchoreografii Iwony Pasińskiej
Wydarzenia towarzyszące:
WARSZTATY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO po raz pierwszy o charakterze integracyjnym. Zajęcia doskonalące umiejętności techniki tańca współczesnego dla osób niesłyszących i niedosłyszących oraz pełnosprawnych adeptów tańca. Prowadzone przez polską tancerkę i choreografkę Iwonę Pasińską, zakończone prezentacją przygotowanego w trakcie warsztatów spektaklu.
WYSTAWA JOANNA BRAUN W HOŁDZIE PINIE BAUSCH - fascynacja Joanny Braun osobowością Piny Bausch i jej teatrem tańca przyniosła po śmierci niemieckiej artystki osobiste impresje i refleksje, zanotowane w rysunkach „stop-klatkach” gestów tancerki
z Café Müller. Tworzą one nową opowieść o życiu intymnym kobiety, jej odczuwaniu ciała, relacjach międzyludzkich i procesie umierania.
WARSZTATY KRYTYKI TAŃCA - zajęcia poświęcone poznaniu języka tańca i zdobyciu narzędzi pozwalających umiejętnie definiować i odczytywać taniec współczesny. Warsztaty poprowadzi Julia Hoczyk.
KONKURS FOTOGRAFICZNY INSTYNKT - temat konkursu przypisany jest sztuce tańca. Otrzymaliśmy 320 prac, które ukazują zew wrodzonego instynktu ruchu, pomijającego wyuczonych schematów, wyzwalającego ciało z ograniczeń, odkrywającego nowe światy. Konkurs miał charakter otwarty i skierowany do wszystkich twórców.
Konkurs organizowany przy wsparciu Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu ZAiKS. W skład jury konkursu wchodzą artyści fotograficy rekomendowani przez Stowarzyszenie ZAiKS, m.in. Wojciech Druszcz, fotografik i fotoreporter, członek m.in. Związku Polskich Artystów Fotografików i Klubu Fotografii Prasowej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
KONKURS CHOREOGRAFICZNY "MAKE MOVE"- organizowany przy wsparciu Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu ZAiKS. Prezentacje konkursowe oceniać będzie m.in. Zofia Rudnicka – tancerka, choreograf i aktorka, wykładowczyni Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Ryszard Kalinowski – pedagog, tancerz i choreograf, Lubelskiego Teatru Tańca osoby rekomendowane przez Stowarzyszenie ZAiKS.
SPOTKANIA Z ARTYSTAMI - spotkania z artystami poszczególnych teatrów będą odbywać się po spektaklach we foyer CSM. Wstęp na wszystkie spotkania jest bezpłatny.
Festiwal finansowany jest z budżetu Województwa Małopolskiego
Centrum Sztuki Mościce
Sprzedaż biletów i informacje ; Kasa CSM, tel. 14 633 46 04
Ul. Traugutta 1, 33 – 101 Tarnów
www.csm.tarnow.pl
Bilety w cenie 10, 20 i 30 zł do nabycia w Kasie Centrum Sztuki Mościce. Dostępny będzie również karnet – 70 i 90 zł.
Wydarzenia towarzyszące oraz spektakl warsztatowy – wstęp wolny.
Strona Festiwalu www.scenaotwarta.pl
SPEKTAKLE I WYDARZENIA
Kamea Dance Company (Izrael) - „Carmina Burana”
10 października 2014, godz. 19:00
choreografia – Tamir Ginz
muzyka – Carl Orff
kostiumy – Rakefet Levy
oświetlenie i scenografia – Shay Yehuda
<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/zQrfNsrAVIE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Kamea Dance Company jest jednym z wiodących teatrów na izraelskiej scenie tanecznej. Zespół został założony w 2002 roku przez Danielę Schapirę i Tamira Ginza. Przyciąga publiczność spektaklami łączącymi bogactwo i wirtuozerię ruchów tanecznych z intrygującymi wątkami dramatycznymi. Kamea to 12 tancerzy z Izraela i innych krajów świata, o wyjątkowych osobowościach, którzy podczas przedstawienia wnoszą na scenę elegancję i wyrafinowanie.
Tamir Ginz, dyrektor i choreograf zespołu tworzy dzieła nacechowane osobistym językiem, barwnym wyrazem, opiera choreografię na klasycznych i nowoczesnych technikach, kreując na scenie wielowarstwowy świat.
„Carmina Burana” - rytuał zmysłów i erotyki, nadający muzyce Carla Orffa nową ziemską interpretację. Taniec choć abstrakcyjny, interpretuje utwory w nowoczesny sposób. 13 tancerzy celebruje młodość, eksponuje żądze i piękno ruchu w ekscytującym i dzikim widowisku.
Krytyka o spektaklu – „Carmina Burana” w wersji Tamira Ginza jest dziełem urzekającym i szykownym. Zespołowi trzeba oddać szacunek za stworzenie dzieła łączącego styl neoklasyczny z tańcem współczesnym, którego tak brakuje w większości izraelskich zespołów tanecznych.”
Spektakl zawiera elementy nagości - przeznaczony dla widzów od 16. roku życia.
Wystawa Pina Bausch przed spektaklem Kamea Dance Company (Izrael) - „Carmina Burana”
Joanna Braun jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, od 2004 pedagogiem PWST (Kraków), wybitną artystką polskich teatrów lalek. Ma w dorobku ponad 150 realizacji w kraju i zagranicą. W roku 2006 ASSITEJ przyznał Joannie Braun nagrodę im. Jana Dormana. Poza scenografią uprawia rysunek i malarstwo, z których powstają cykle prac – impresji i refleksji. W autorskim komentarzu do wystawy pisze m.in. – Od zawsze, bardziej niż teatrem słowa, interesowałam się teatrem formy, najmniej jednak baletem, u którego w jego skodyfikowanej elegancji nie znajdowałam impulsu do własnych poszukiwań. Zetknięcie z Teatrem Piny Bausch zmieniło to radykalnie, wymusiło na mnie próbę osobistej interpretacji tematów, wobec których „trzeba być wrażliwym i czułym”. Tematem, z którym próbuje się zmierzyć jest: dochodzenie do ściany, przechodzenie na drugą stronę, schodzenie poprzez rozbicie – umieranie. Formą: opowieść o drodze od otwartego wielokropka, przez punkt graniczny – atak, zachwianie bezpieczeństwa – do finalnej kropki po zejściu. Te piktogramy wyznaczają rytm po klatkowej narracji, ukierunkowują, przypominają o dwubiegunowym czasie. Fakturowane plansze w technice własnej na białych, neutralnych ekranach z włókna szklanego i Pina: zatrzymane gesty niepokoju, niemocy, zwątpienia-skurcze świadomości i błyski rozpaczy: Pina Bausch i Jej, mój, nas wszystkich taniec ku śmierci.
State Theatre Kosice (Słowacja) - „Chaotica”
11 października 2014, godz. 19:00
reżyseria i choreografia – Pál Frenak (Budapeszt, Paryż)
asystent choreografa – Nelson Reguera (Kuba)
kostiumy – Pál Frenak, Kortárs Tancer Alapítvány
muzyka – Attila Gergely (Budapeszt)
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/cM6PiKOZ2U4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Nieskończona biała powierzchnia, kwestia balansu, męskość i kobiecość opakowane w piękne suknie i garnitury. Uroczy chaos z ukrytą logiką, kraina marzeń.... Chaotica mówi
o kruchej i skomplikowanej relacji między mężczyznami a kobietami, miedzy jednostką a grupą. Biała sceneria symbolizuje wieczność, a z drugiej strony jest także fizycznym odpowiednikiem tego, jak trudno jest znaleźć w życiu i w związkach balans. Od wieków staramy się ogarnąć otaczającą nas przestrzeń i ludzi. Ile oczekiwań związanych z płcią kulturową musimy spełniać każdego dnia? Jak możemy przetrwać? W jaki sposób możemy stać się zadowolonym elementem koła życia? W spektaklu choreograf Pál Frenak stosuje symbol małżeństwa do analizy stereotypów i właściwości męskości i kobiecości w XXI w. a także do podjęcia tematu trudności w związkach.Chaotica nie jest opowieścią linearną. Aby czerpać radość z intensywności przedstawienia i dopasować do siebie puzzle gestów, twórcy i publiczność muszą być gotowi, by podążyć za sztuką kawałek po kawałku. Widzowie zabierani są w podróż, w której nie istniej idealne rozwiązanie lub jedna właściwa interpretacja – przypomina to spacer w chmurach, gdzie wszystko wydaje się zagmatwane, skomplikowane i trochę chaotyczne, jednak posiada wyjątkową strukturę wewnętrzną.
Może właśnie dlatego motto spektaklu brzmi:
„W snach... spaceruję z Tobą
W snach... rozmawiamy
W snach... jesteś moja”
Roy Orbison – In Dreams (W snach)
Spektakl zawiera elementy nagości - przeznaczony dla widzów od 16. roku życia
Polski Teatr Tańca (Poznań) - „Czterdzieści”
Spektakl poprzedzi wernisaż wystawy prac konkursu foto. „Instynkt”
12 października 2014, godz. 19:00
Koprodukcja – Jo Strømgren Kompani
reżyseria, choreografia, scenografia i teksty – Jo Strømgren
reżyseria światła – Hans J. Skogen
kostiumy – Bregje van Balen
asystentka – Adriana Cygankiewicz
muzyka – różnych autorów
opracowanie muzyki – Krzysztof „Wiki” Nowikow
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/Sgzhg7A0f2o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>Od reżysera – „Mówią, że życie jest jak książka. Ale życie nie jest książką. Życie jest zapisane na tysiącach luźnych kartek. Możesz opowiedzieć historię, owszem, możesz nawet stwierdzić, że ta historia jest prawdziwa, lecz – doprawdy – wszystko to jest jedynie kwestią wyboru, decyzji, które strony ułożyć i w jakim porządku. Nasza opowieść jest właśnie taka.”
Spektakl śledzi życie pewnej kobiety od momentu jej przyjścia na świat w roku 1973 do rocznicy urodzin w 2013. Te cztery dekady są odbiciem czasu zwątpień, nadziei, zmagań, wyborów i nieprzewidzianych wydarzeń, którymi kierują heroiczne cnoty – żądza życia i chęć przetrwania. W wędrówce po chaotycznej Europie bohaterce spektaklu udaje się znaleźć kompromis pomiędzy własnymi ambicjami i wymuszonymi okolicznościami. Wiele warstw przedstawienia portretuje nie tylko indywidualne poszukiwania konkretnego człowieka, lecz staje się także synonimem pewnej podróży kraju i Teatru Tańca. Polska przeszła radykalne zmiany w ciągu ostatnich 40 lat, jakie są jej perspektywy? Jubileusz czterdziestolecia Polskiego Teatru Tańca skłania do tych samych pytań. Jako dzieło sztuki, przedstawienie to nie zagłębia się w fakty i sylwetki. Przecież nawet prawda nigdy nie jest do końca prawdą, wszystko jest kwestią detali, na które chce się położyć nacisk, zignorować je lub wyolbrzymić.
Teatr Dada von Bzdülöw (Gdańsk) - „Zagraj to czyli 17 tańców o czymś”
14 października 2014, godz. 19:00
reżyseria, choreografia, wykonanie – Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Leszek Bzdyl
wystrój wnętrza – Michał Kołodziej
archeolożka kostiumograficzna – Magda Bem
wsparcie multimedialne – Maciej Salamon
muzyka – iTunes oraz Adam Witkowski
http://dadateatr.pl/pl/dada/repertuar/zagraj-to-czyli-17-tancow-o-czyms
Piszą o sobie – „W 2012 roku symbolicznym CELEBRIATION, CZYLI KONIEC zamknęliśmy dwie dekady istnienia naszego Teatru. Spektaklem ZAGRAJ TO CZYLI 17 TAŃCÓW O CZYMŚ zamierzamy wejść w nową Epokę Dada, rozluźniając sceniczne pęta wiążące twór artystyczny o tak długim stażu. Pozwolą Państwo, że nie będziemy zdradzać inspiracji i zamierzeń, które towarzyszyły nam przy pracy nad ZAGRAJ TO. Inspiracje i zamierzenia będą bowiem ulegać stałym ewolucjom. ZAGRAJ TO CZYLI 17 TAŃCÓW O CZYMŚ JEST Dziełem Zbiorowym Trojga Twórców Teatru Dada – Anny Steller, Katarzyny Chmielewskiej i Leszka Bzdyla. Tu powinny być wymienione dzieła Teatru Dada, zakładamy jednak, że o przeszłości Teatru Dada von Bzdülöw nie należy już pisać. Przeszłość jak to przeszłość – odeszła. Jest Teraz oraz nadciągające nieodwołalnie – ZAGRAJ TO, CZYLI 17 TAŃCÓW O CZYMŚ.”
Krytyka o spektaklu „Zagraj to czyli 17 tańców o czymś” pisała – „Dadaistyczny rodowód nazwy teatru zachęcił twórców do eksperymentu nad trwałością znaczeń, nad odwróceniem uwagi od powagi skojarzeń, których wszyscy jesteśmy niewolnikami”.
„17 tańców o czymś” to 17 zabaw z konwencjami, popkulturą, sztuką współczesną, kinem. To także trzy bardzo udane kreacje nie tylko taneczne ale również aktorskie.”
„Pełna dojrzałości oszczędność w używaniu środków wyrazu, licznych przecież ale ani przez moment nie przesłaniających żadnego z sensów. Idealne wyczucie tonu, niewymuszona w żaden sposób klasa. Znakomite przedstawienie
Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa w Bytomiu (Polska) – „Magia baletu”
16 października 2014, godz. 11:30
„Miniatura baletowa”
choreografia – Jacek Drozdowski
muzyka – Aleksandr Głazunow („Pory roku” – fragment)
„Simple as”
choreografia – Katarzyna Aleksander-Kmieć
muzyka – Marcin Wawrzynowicz
„Tańce Górali Żywieckich”
choreografia – Kazimierz Ratajczak
muzyka – opracowanie ZPiT „Mały Śląsk”
Ogólnokształcąca Szkoła Baletowa im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu została założona w roku 1946 przez Tacjannę Wysocką – polską tancerkę, pedagoga, choreografa i teoretyka baletu. Szkoła od początku swojej działalności
z zaangażowaniem i sukcesem wypełnia misję kształtowania artystycznej osobowości młodych adeptów tańca. Jej absolwentów można oglądać na scenach polskich i europejskich, gdzie pracują jako soliści i tancerze w zespołach, a także jako choreografowie i pedagodzy. Szkoła współpracuje ze wszystkimi instytucjami tańca na Śląsku: Operą Śląską w Bytomiu, Gliwickim Teatrem Muzycznym, Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Zespołem Pieśni i Tańca „Śląsk”. Jest inicjatorem i organizatorem Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego dającego uczniom szkół baletowych możliwość spróbowania swoich sił w choreografii, rozwijania ich kreatywności i artystycznych wizji. Bytomska szkoła w ramach eksperymentu edukacyjnego od dwóch lat prowadzi naukę w klasach wczesnoszkolnych przygotowujących małe dzieci do podjęcia nauki w szkole. Na co dzień uczniowie prezentują swoje umiejętności w praktykach scenicznych na scenach Gliwickiego Teatru Muzycznego i Opery Śląskiej oraz w licznych koncertach w regionie. Szkołą kierują: Elżbieta Mendakiewicz – dyrektor, Lucyna Popławska – wicedyrektor ds. artystycznych, Ewa Miler-Dróżdż – wicedyrektor ds. pedagogicznych i Małgorzata Pokryszko – kierownik sekcji muzycznej.
Art Color Ballet (Polska) – „Preludium Słowiańskie”
17 października 2014, godz. 19:00
godz. 11:30 - spektakl dla uczniów gimnazjum i liceum
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/Uls1aETuCuo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/tFxgXQIyaDo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>„Preludium Słowiańskie” to dzieło trzech zespołów: Art Color Ballet, WATAHA – The Slavic Drummers i grupy wokalnej Strojone. Art Color Ballet, łączy malarstwo na ciele, muzykę oraz taniec klasyczny, jazzowy i współczesny, czerpiąc inspirację z jego etnicznych elementów polskich i światowych. Dramaturgię buduje kompozycją malarstwa, tańca, muzyki i światła. Założycielką zespołu jest Agnieszka Glińska – tancerka, choreograf i artystka sztuki bodypainting. Wataha Drums jest formacją założoną przez Marka „Smoka” Rajssa, poszukującą pierwotnych, etnicznych brzmień, eksperymentującą z różnego typu instrumentami perkusyjnymi. Ich interpretacje są nowoczesne i bliskie percepcji współczesnego odbiorcy. Strojone, jak sami mówią o sobie – „Stroimy w dźwiękach, tych nieuładzonych i szorstkich. Śpiew to nasz pomost między tradycją, ludowością a tym, co dotyka nas współcześnie. Szukamy, eksperymentujemy, badamy świat rodzimej słowiańszczyzny, który jest naszą podróżą.”
„Preludium Słowiańskie” to spektakl muzyczny, sięgający do korzeni kultury Słowian. Przybliża współczesnemu widzowi barwny i bogaty świat archetypu kultury słowiańskiej, pełnej magii i osobliwości. Przyroda i życie Słowian było inspiracją do napisania scenariusza i muzyki do spektaklu. Językiem opowieści jest tu muzyka i taniec oraz symbolika przyrody zaklęta w czterech porach roku.
Dantzaz Konpainia (Hiszpania) – „SPY FLASH!”
18 października 2014, godz. 19:00
(spektakl składa się z dwóch części: "Ni Espioi" i "Flash de Luxe")
Kierownik Zespołu - Agriana Pous
„Flash de Luxe”,choreograf: Itzik Galili
"Ni Espioi", choreograf: Jone San Martin
http://www.dantzaz.net/espanol
Dantzaz Konpainia jest profesjonalnym teatrem tańca z siedzibą w San Sebastian, trampoliną dla tancerzy pochodzących z całej Europy i współpracującym gościnnie ze światowej sławy choreografami. Ze swoją sztuką taneczną wchodzi w niekonwencjonalne przestrzenie, takie jak ulica, plaże, parki, budynki i inne punkty miast.
Choreografem festiwalowych spektakli jest Itzik Galili, dyrektor artystyczny zespołu NND/Galii Dance (1997-2008) i dyrektor artystyczny Dansgroep Amsterdam (2009-2010), tworzy i pracuje dla wielu słynnych teatrów tanecznych w Europie i na świecie. Prace Galilego w uderzający sposób potrafią ukazać taniec z wielu punktów widzenia, omijając przy tym naszą świadomość i wzbudzając głębokie emocje. Kluczową rolę w jego spektaklach odgrywa światło. Galili tak o tym mówi „– Światło to poezja. Może definiować osobowości, rozróżnić zimno od ciepła. Poprzez swą magię może dotknąć naszego wewnętrznego ja, nieustannie ustalając lub zmieniając nasz punkt widzenia.”
Początkowo spektakl „Ni Espoi" miał być wystawiany na ulicy, w interakcji z różnymi przestrzeniami. „Ni Espioi" ("Szpieguję") zmusza widza do szpiegowania, ale chce także, aby tancerze podpatrywali publiczność. Zamierzeniem utworu jest interakcja z wyglądem, znakami, twarzami...
Prezentacja tych dwóch spektakli razem daje widowni możliwość wejścia w rolę szpiega poprzez przyglądanie się, wczuwanie w choreografię i atmosferę... Zapraszamy zatem widzów do zanurzenia się w tych dwóch choreografiach. Jesteśmy przekonani, że te dwa spektakle pozostawią głębokie poczucie energii życia.
Spektakl warsztatowy w choreografiiIwony Pasińskiej
19 października 2014, godz. 19:00
Spektakl prezentuje efekty pracy tancerzy głuchych i słyszących. Pracowali oni w ramach warsztatów integracyjnych festiwalu w Centrum Sztuki Mościce.
IWONA PASIŃSKA - przez jedenaście lat była pierwszą solistką Polskiego Teatru Tańca. Tańczyła główne role w całym repertuarze teatru. Jej szczególna sceniczna osobowość, inspirująca choreografów i reżyserów, została wyróżniona w 1997 roku Medalem im. Leona Wójcikowskiego dla najwybitniejszego polskiego tancerza młodego pokolenia. Jest wykładowcą Katedry Dramatu, Teatru i Widowisk UAM, gdzie zajmuje się badaniem doświadczenia ciała we współczesnym teatrze tańca. Od kilku lat zajmuje się choreografią oraz dramaturgią ruchu. Zainteresowania artystki skoncentrowane na ekspresji ciała oraz przebiegach ruchowych tworzą obszary, w których ważne są dla niej spotkania z wykonawcami również spoza profesjonalnego świata tańca oraz teatru. Realizuje autorskie spektakle. Od 2010 roku współpracuje z Teatrem Wielkim w Poznaniu jako reżyser i choreograf.W 2008 roku powołała własny zespół "Movements Factory", w którym zrealizowała autorskie projekty. Jest również współuczestnikiem międzynarodowych przedsięwzięć: w 2009 roku była pierwszym polskim wykładowcą na Międzynarodowym Kongresie Tańca Współczesnego w Moskwie, w 2011 jurorem na Międzynarodowym Festiwalu SzoloDuo w Budapeszcie. W 2010 rozpoczęła współpracę z Claudią Castellucci i Societas Raffaello Sanzio.
/wstęp wolny/