Repertuar kina Millennium do 27 stycznia
Zapoznaj się z repertuarem kina Millennium do 27 stycznia.
PIĄTEK14 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,103’) |
SOBOTA15 I | 16.00, 20.45 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
NIEDZIELA16 I | 16.00, 20.45 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
PONIEDZIAŁEK17 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) MILLENNIUM STUDIO: MATKA TERESA OD KOTÓW (Polska, 10 ZŁ., 103’) |
WTOREK18 I | 16.30, 18.30, 20.40 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
ŚRODA19 I | 16.30, 18.30, 2045 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
CZWARTEK20 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,103’) |
PIĄTEK21 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,103’) |
SOBOTA22 I | 16.30, 18.30, 20.45 16 00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
NIEDZIELA23 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
PONIEDZIAŁEK24 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) MILLENNIUM STUDIO: JESTEM MIŁOŚCIĄ (Włochy, 10 ZŁ., 120’) |
WTOREK25 I | 16.30, 18.30, 20.40 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
ŚRODA26 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,105’) |
CZWARTEK27 I | 16.30, 18.30, 20.45 16.00, 18.00, 20.00 | WEEKEND (Polska, 15 zł.,120’) SALA KAMERALNA: TURYSTA (USA, 15 zł.,103’) |
PRZEDSPRZEDAŻ KINO: tel. 633 46 04
KASA czynna na pół godziny przed seansem www.mck.tarnow.pl
WEEKEND
obsada: Małgorzata Socha, Paweł Małaszyński, Michał Lewandowski
reżyseria: Cezary Pazurascenariusz: Lesław Kaźmierczak
zdjęcia: Grzegorz Kuczeriszka
muzyka: Filip Siejka
komedia sensacyjna, Polska, 2011
KINO MILLENNIUM: 07.01.2011 – 27.01.2011
Młodzi, przystojni gangsterzy Max oraz Gula sprytnie lawirują w świecie dużych pieniędzy, rosyjskiej mafii, skorumpowanych policjantów i groźnych przestępców. W filmie nie mogło zabraknąć również pięknej i niebezpiecznej kobiety. Jest nią tajemnicza Maja, seksowna kilerka.
O PRODUKCJI
„Weekend” to rozrywka, na którą fani polskiego kina czekali, od czasów „Killera”! Film podpisany nazwiskiem jednego z najpopularniejszych polskich aktorów – Cezarego Pazury gwarantuje, że nikt nie wyjdzie rozczarowany z kina. Imponujące efekty specjalne, przygotowane we współpracy z ekipą twórców filmu „Casino Royale”, podparte świetnym scenariuszem oraz gwiazdorską obsadą, gwarantują niezapomniany weekend w kinach!
W głównych rolach zobaczymy: Małgorzatę Sochę (Maja), Pawła Małaszyńskiego (Max), i Michała Lewandowskiego (Gula). W obsadzie znaleźli się także m.in. Paweł Wilczak, Jan Frycz, Andrzej Andrzejewski, Filip Bobek, Anna Karczmarczyk („Galerianki”), Tomasz Tyndyk, Tomasz Sapryk oraz Olaf Lubaszenko.
Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 20 kwietnia 2010 roku we Wrocławiu. Tam powstała imponująca scenografia, gdzie kręcono spektakularne sceny pirotechniczne i kaskaderskie z udziałem specjalistów od efektów specjalnych współpracujących przy filmie „Casino Roayale”. 5 maja 2010 roku ekipa filmu przeniosła się do Łodzi, gdzie do 27 czerwca kręcono zdjęcia plenerowe. Film „Weekend” powstał w 41 dni zdjęciowych.
BOHATEROWIE
Max – Paweł Małaszyński. Inteligentny, przystojny, stanowczy, ale jednak… gangster. Lubi piękne auta i piękne kobiety, ale ta, która skradła mu serce, nagle bez słowa znika… Max prowadzi interesy wspólnie z Gulą. Jest błyskotliwy, bywa cyniczny, ale zna się na tym co robi, skoro udało mu się przeżyć w „branży” kilkanaście lat.
Gula – Michał Lewandowski. Młodszy brat Maxa. Erotoman - nie tylko gawędziarz, z dużym poczuciem humoru, ale w gorącej wodzie kąpany. Wielbiciel kobiecego piękna. Gdy go poznajemy w jego życiu pojawia się kolejna kobieta - Młoda (Anna Karczmarczyk).
Maja – Małgorzata Socha. Kobieta kameleon, seksowna killerka, której uroda zawsze wywołuje ogromne wrażenie na mężczyznach. Jest najbardziej tajemniczą z filmowych postaci. Pojawia się nagle, wywołuje ogromne zamieszanie i… znika. Jest świetnym strzelcem. Zabójcza nie tylko z wyglądu.
O OBSADZIE
PAWEŁ MAŁASZYŃSKI
Urodził się w 1976 roku w Szczecinku. Studiował na wrocławskiej PWST. Debiutował w „Białej sukience” Michała Kwiecińskiego rolą księdza Damiana. Występował w „M jak Miłość”, „Na dobre i na złe” i „Twierdzy szyfrów”. Wspólnie z Magdaleną Walach zagrał w produkcji TVN „Twarzą w twarz”. W „Oficerach” wcielił się w postać gangstera Granda. Ogromną popularność przyniosła mu rola przystojnego prawnika Piotra w „Magdzie M.”. Na dużym ekranie pojawił się w 2007 roku w „Świadku koronnym”. W „Katyniu” Andrzeja Wajdy zagrał Piotra, polskiego oficera i lotnika. Jego debiutem komediowym było „Ciacho” Patryka Vegi. Ostatnio dołączył do obsady trzeciej części „Czasu honoru”.
MAŁGORZATA SOCHA
Popularna aktorka młodego pokolenia, znana przede wszystkim z licznych występów w produkcjach teatralnych. Ukończyła warszawską Akademię Teatralną, jednak zanim została dyplomowaną aktorką, dała się poznać tak kinowej, jak i telewizyjnej publiczności. Na ekranie zadebiutowała jako uczennica warszawskiego Liceum im. Stefana Żeromskiego w tytułowej roli w spektaklu Teatru Telewizji „Anka” w reżyserii Radosława Piwowarskiego (1997). W następnym roku Piwowarski obsadził ją w jednej z ról w popularnej telenoweli „Złotopolscy”. Postać Kate – córki Wonsa, szaleńczo zakochanej w starszym o całe pokolenie komendancie policji Wieśku – grała w latach 1998-1999 i 2002-2003. W tym czasie debiutowała na dużym ekranie (epizod w „Mojej Andżelice” Stanisława Kuźnika, 1999) i zagrała pierwszą większą rolę w „To my” Waldemara Szarka (2000), a także zasłynęła w podwójnej kreacji Majki i jej bliźniaczej siostry Kajki, uczestniczek konkursu piękności, w serialu „Zostać Miss” (2001). W 2001 roku ponownie wzięła udział w spektaklu Teatru Telewizji, w „Dotknięciu” Izabelii Cywińskiej według prozy Wiesława Myśliwskiego. Jej filmografia obejmuje ponad dwadzieścia tytułów serialowych. Aktorka grała szczególnie role komediowe, jako Izabela „Bjuti” Lisocka w serialu „Bao-bao, czyli zielono mi” (2003), Mariola w „Rodzince” (2003), Zuza w „Czego się boją faceci, czyli seks w wielkim mieście” (2003), Matylda w „Panienkach i Zakręconych” Przemysława Angermana (2004-2005), łączniczka „Jasna” w „Halo, Hans” (2007) czy Viola w „BrzydUli” (2008-2009). W 2004 roku partnerowała Piotrowi Adamczykowi na planie sitcomu „Dziupla Cezara” i ponownie spotkała się z Radosławem Piwowarskim, wcielając się w postać ekspedientki w serialu „Stacyjka”. Zagrała ważne role w serialach „Klinika samotnych serc”, „Tak miało być” (oba 2005), „Regina” (2007) i „Tylko miłość” (2007-2009). Występowała gościnnie w „Lokatorach”, „Miodowych latach”, „Kasi i Tomku”, „Plebanii”, „Na Wspólnej”, w „Kryminalnych”, „Magdzie M.”, „Zaginionej”, „Determinatorze”, „U fryzjera” czy w „Pierwszej miłości”. W swoim dorobku filmowym ma epizod w „Bez litości” Wojciecha Wójcika (2002), udział w komedii „Lawstorant” Mikołaja Haremskiego (2005) oraz występ u boku Leona Niemczyka w „Po sezonie” Janusza Majewskiego (2005). Wystąpiła także w dwóch produkcjach z telewizyjnego cyklu „Święta polskie”, w „Długim weekendzie” Roberta Glińskiego (2004) i w „Miłości w przejściu podziemnym” Janusza Majewskiego (2006). Na premierę czeka remake polskiej komedii erotycznej sprzed lat – „Och, Karol” – z udziałem Sochy i Piotra Adamczyka.
MICHAŁ LEWANDOWSKI
Gdy chodził do I klasy Liceum Ogólnokształcącego, koleżanka zaprowadziła go na zajęcia kółka teatralnego. Początkowo traktował je jako dobrą zabawę, ale po pewnym czasie przekonał się, że chce być profesjonalnym aktorem. Jeszcze jako licealista uczęszczał na zajęcia teatralne w Wojewódzkim Ośrodku Kultury w Elblągu. Prawdziwego aktorskiego bakcyla połknął w gdańskim Teatrze Stajnia Pegaza, z którym związany był przez dwa lata. Goszcząc z tą sceną w Łodzi trafił na casting kandydatów do roli Zypcia w „Nienasyceniu” Wiktora Grodeckiego – to jego pierwsza rola w filmie profesjonalnym. Pokonał konkurentów w przedbiegach. Ostatnio znany jest przede wszystkim z popularnego serialu TVN – „Majka”.
ANNA KARCZMARCZYK
Urodziła się w 1991 roku w Warszawie. Jest uczennicą Zespołu Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Otwocku. Od najmłodszych lat interesowała się aktorstwem. Jako siedmiolatka zaczęła statystować w filmach, potem występowała w programach telewizyjnych i reklamach. Od 2005 roku pojawia się w epizodycznej roli w telenoweli „Na Wspólnej”. Rola Alicji w filmie Kasi Rosłaniec „Galerianki” jest jej debiutem na dużym ekranie. Otrzymała za nią nagrodę dla Najlepszego Debiutu Aktorskiego na 28. Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”.
TURYSTA
obsada: Johnny Depp, Angelina Jolie, Paul Bettany, Timothy Dalton
reżyseria: Florian Henckel von Donnersmarck,
scenariusz: Julian Fellowes, Christopher McQuarrie, Jerome Salle, Florian Henckel von Donnersmarck,
zdjęcia: John Seale
dramat/thriller, USA, Francja, Włochy, 2010, 103 min
KINO MILLENNIUM: 14.01.2011 – 27.01.2011
"Turysta" to remake francuskiego thrillera pt. "Anthony Zimmer". Opowiada on o agentce Interpolu, która wykorzystuje amerykańskiego turystę, do schwytania światowej sławy kryminalisty, z którym miała kiedyś romans.
O FILMIE
Kiedy reżyser Florian Henckel von Donnersmarck przedstawił swoją wizję Turysty producentowi Grahamowi Kingowi, ten ostatni potrzebował tylko 30 minut, aby podjąć decyzję o sfinansowaniu i produkcji filmu. „Pojawiła się kombinacja różnych czynników, które sprawiły, że zdecydowałem się podpisać kontrakt,” mówi King. „W ciągu kilku ostatnich lat, Florian przeczytał mnóstwo scenariuszy, i wiele z nich odrzucił, byłem więc zaintrygowany faktem, że właśnie ten projekt zdecydował się przyjąć. A poza tym, Angelina Jolie zainteresowana udziałem w filmie, to jest coś.”
Aktorka zwróciła uwagę na scenariusz dzięki potencjałowi, jaki drzemał w silnej bohaterce i możliwości podjęcia współpracy z reżyserem Henckelem von Donnersmarckiem. Po spotkaniu, do którego doszło we wczesnej fazie realizacji projektu, było jasne, że reżyser i gwiazda dokładnie wiedzą, jaki rodzaj filmu chcieliby zrobić. „Życie na podsłuchu, (w reżyserii Floriana Henckela von Donnersmarcka) to piękny, inteligentny film, ale jednocześnie dosyć ciężki gatunkowo,” mówi Angelina Jolie. „Kiedy się spotkaliśmy, Florian jasno dał mi do zrozumienia, że chce zrobić film luksusowy i zabawny. Ekscytujący dla widza, a jednocześnie nie traktujący opowiadanej historii zbyt poważnie. To była idealna kombinacja.”
Po uzyskaniu przychylności gwiazdy, najważniejszym zadaniem dla reżysera i producenta stało się znalezienie odpowiedniego aktora do roli Franka. Tak mówi o tym Henckel von Donnersmarck: „Potrzebowaliśmy kogoś, kogo Angelina nie byłaby w stanie przyćmić. W trakcie dyskusji na temat tego, który z aktorów dorównywałby jej pod względem atrakcyjności, inteligencji i umiejętności aktorskich, jedynym nazwiskiem, które nam przychodziło do głowy był Johnny Depp.” Chociaż Jolie i Depp to jedni z najbardziej charyzmatycznych i utalentowanych współczesnych aktorów filmowych, a scenariusz filmu wymagał, aby powstała między nimi natychmiastowa chemia, realizatorzy zdecydowali, że para powinna się spotkać i porozmawiać ze sobą jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć. I wierzcie lub nie, właśnie tak Angelina Jolie i Johnny Depp spotkali się po raz pierwszy. Podczas spotkania, producent King uważnie obserwował ich zachowanie i jak się okazało, aktorzy od pierwszej chwili poczuli się ze sobą dobrze. „Natychmiast wytworzyła się między nimi tak potrzebna w naszym filmie chemia,” mówi producent.
W Turyście, Jolie gra Elise Ward, kochankę kryminalisty Alexandra Pearce, który zniknął. „Szuka go mnóstwo ludzi,” mówi Jolie. „Ukradł pieniądze gangsterowi, który chce się zemścić, a co więcej Brytyjczycy ścigają go za podatki
. Poszukuje go także Elise, która od bardzo dawna go nie widziała i nie jest pewna, kiedy mężczyzna ponownie się pojawi.”
Idąc w ślad za pogłoskami, wg których Pearce drastycznie zmienił wygląd, Elise otrzymuje od kochanka następujące wskazówki – ma wsiąść do pociągu do Wenecji, wybrać nieznajomego o wzroście i budowie
ciała podobnej do Pearce’a i sprawić, aby wszyscy uwierzyli, że to właśnie on. Kobieta wybiera Amerykanina, nauczyciela matematyki Franka Tupelo (Johnny Depp), który jedzie do Wenecji, aby spróbować wyleczyć złamane serce. „Elise wciąga go w przygodę, na którą nie był przygotowany,” dodaje Jolie.
Oczywiście nie wszystko układa się zgodnie z planem. „Wyobraźcie sobie elegancką, świetnie wykształconą kobietę, która zakochuje się w facecie, nie posiadającym żadnej z tych cech,” mówi Henckel von Donnersmarck. „Elise posiada plan, a zakochanie się we Franku nie było częścią tego planu.”
Scenarzyści osadzili akcję filmu w Wenecji, która jak twierdzi Henckel von Donnersmarck, wprowadziła do projektu unikalną atmosferę będącą kombinacją piękna i zagrożenia. „Ktoś kiedyś powiedział, że Kodak zawdzięcza większość swoich dochodów właśnie Wenecji,” mówi reżyser. „Jeśli chodzi o sztukę i piękno, to najbogatsze miejsce na świecie – nie ma nic porównywalnego. I chociaż w rzeczywistości to miasto tonie i rozpada się na kawałki, pragnęliśmy jednak pokazać wspaniałość tego miejsca. Zadaliśmy sobie pytanie – w jaki sposób możemy pokazać Wenecję z jak najlepszej strony? W zarysie akcji mamy do czynienia ze śmiertelnym zagrożeniem – ale to właśnie dzięki Wenecji, nie wygląda to aż tak niebezpiecznie, żeby widzowie mogli poczuć się źle.”
Wybór Wenecji jako miejsca realizacji zdjęć, okazał się być nie tylko odpowiednią decyzją od strony kreatywnej, ale także zaskakująco praktyczną. „Być może trudno w to uwierzyć, ale mieliśmy bardzo ograniczony czas na realizację tego filmu. Nie mieliśmy czasu, aby zbudować weneckie wnętrza w hali zdjęciowej. Z tych bardzo praktycznych powodów, musieliśmy więc zdecydować się na coś tak niebywałego.”
Sekwencje akcji także zostały napisane z myślą o tym mieście. Koordynator kaskaderów Simon Crane – legenda w swoim zawodzie (Cliffhanger, Szeregowiec Ryan czy Hancock) – został obarczony odpowiedzialnością za realizację unikalnych scen akcji. „Każdy może wymyślić sobie sekwencję akcji,” mówi Crane. „Ale jeśli nie wpasuje się ona w ton filmu, staje się bezwartościowa. Chodzi przede wszystkim o wiarygodność.” Dobrym przykładem jest scena, w której Frank usiłując uciec zabójcom przekonanym, że to właśnie on jest Alexandrem Pearce, przeskakuje przez dachy weneckich budynków – tak jak robił to Casanova uciekając przed zazdrosnymi mężami. „Przyszło mi to do głowy, właśnie wtedy, kiedy czytałem o Casanovie. Oczywiście Frank to raczej anty-Casanova,” mówi Henckel von Donnersmarck. „Ale pomyślałem, że byłby to zabawny sposób na pokazanie go nie jako wielkiego kochanka usiłującego uciec przed zdradzonym mężem, ale kogoś, kto ratuje życie przed gangsterami. To wzmacnia wizerunek jego postaci, a jednocześnie pokazuje całe piękno Wenecji.”
Inną sekwencją, która w pełni wykorzystała to, co Wenecja może mieć do zaoferowania był pościg łodziami po kanale. Henckel von Donnersmarck zarejestrował tę sekwencję przy użyciu wielu kamer w ciągu siedmiu nocy, a Angelina Jolie nauczyła się prowadzić na jej potrzeby kilka rodzajów motorówek. Crane, który już wcześniej pracował z Jolie na planie kilku filmów – m.in. Salt i Pan i pani Smith – mówi, że aktorka, jak zawsze, bardzo była zaangażowana w to, aby dana scena akcji wypadła prawidłowo.
„Każdego dnia staraliśmy się dodać więcej szczegółów. Pewnego dnia, tuż po realizacji jednej ze scen wracałem do domu nad ranem i zobaczyłem piękną mgłę spowijającą miasto,” mówi reżyser. „Pomyślałem wtedy, że byłoby świetnie móc pokazać to w filmie. Zabraliśmy się więc do pracy usiłując odtworzyć piękno tej sceny. Dobrym pomysłem okazało się wykorzystanie mrocznej strony miasta - zagrożenia, które idzie w parze z romantycznością.”
OBSADA
Laureatka Oskara i trzykrotna zdobywczyni Złotego Globu, ANGELINA JOLIE (Elise Clifton Ward) jest jedną z najbardziej utalentowanych aktorek w Hollywood. Ostatnie filmy z jej udziałem to thriller Salt oraz dramat Oszukana (Changeling), za rolę w którym aktorka została uhonorowana nominacją do Oskara®. W 2008 roku, Jolie wystąpiła w przeboju Wanted. Ścigani (Wanted), a wcześniej w filmach Beowulf i Cena odwagi (A Mighty Heart) – nominacja do Złotego Globu. Kolejne filmy z udziałem aktorki to The Good Shepherd, Pan i pani Smith (Mr. & Mrs. Smith), Alexander, Lara Croft: Tomb Raider, Lara Croft: kolebka życia (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life), Beyond Borders, Przerwana lekcja muzyki (Girl, Interrupted) – nagroda Akademii i Złoty Glob w kategorii Najlepsza Aktorka, Gia (HBO) – Złoty Glob i nominacja do nagrody Emmy.
JOHNNY DEPP (Frank Tupelo) wystąpił ostatnio w roli Szalonego Kapelusznika w przeboju Tima Burtona Alicja w krainie czarów (Alice in Wonderland), a wcześniej można go było oglądać jako Johna Dillingera we Wrogach publicznych (Public Enemies) oraz Sweeneya Toda w filmie Sweeney Todd – demoniczny golibroda z Fleet Street (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) – nominacja do Oskara oraz Złoty Glob za główną rolę. Olbrzymią popularność przyniosła Deppowi rola kapitana Jacka Sparrowa w filmach – Piraci z Karaibów: klątwa Czarnej Perły (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) – nominacje do Oskara®, Złotego Globu i BAFTA, Piraci z Karaibów: skrzynia umarlaka (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest), Piraci z Karaibów: na krańcu świata (Pirates of the Caribbean: At World’s End). Filmy z udziałem Deppa to także Charlie i fabryka czekolady (Charlie and the Chocolate Factory) – nominacja do Złotego Globu, Marzyciel (Finding Neverland) – nominacja do Oskara, Złotego Globu i BAFTA, Dawno temu w Meksyku (Once Upon a Time in Mexico), Blow, Czekolada (Chocolat), Before Night Falls, The Man Who Cried, Jeździec bez głowy (Sleepy Hollow), Dziewiąte wrota (The Ninth Gate), Donnie Brasco, Dead Man, Don Juan DeMarco, Edward Nożycoręki (Edward Scissorhands) – nominacja do Złotego Globu, Benny & Joon, Ed Wood – nominacja do Złotego Globu, Co gryzie Gilberta Grape'a (What’s Eating Gilbert Grape), Arizona Dream, Nick of Time, Pluton (Platoon), The Imaginarium of Doctor Parnassus. Depp zadebiutował na dużym ekranie rolą w filmie Koszmar z ulicy Wiązów (A Nightmare on Elm Street).