Gemini Park Tarnów pokazuje zaawansowanie inwestycji
Gemini Park to nazwa, jaka przed ponad rokiem pojawiła się na rynku Centrów Handlowych. W maju 2009 roku w Bielsku-Białej otwarte zostało Centrum Handlowo Rozrywkowe Gemini Park Bielsko-Biała o powierzchni najmu 27.500 metrów kwadratowych. Drugie w Polsce Centrum Handlowe Gemini to Gemini Park Tarnów. Planowany termin otwarcia – trzeci kwartał 2010 roku. Dla mieszkańców oznacza to kilkaset nowych miejsc pracy.
Prace przygotowawcze inwestycji w Tarnowie rozpoczęły się wiosną 2008 roku, zaś zasadnicze prace budowlane ruszyły latem 2008 roku. Realnym ze względu na stopień zaawansowania prac budowlanych terminem otwarcia Centrum Handlowego jest trzeci kwartał 2010 roku. Termin ten wynika także z faktu wprowadzenia w trakcie budowy zmian projektowych mających na celu podniesienie standardu Centrum Handlowego.
Ogólny koszt inwestycji Gemini Park Tarnów to ponad 400 milionów złotych. Na tę sumę składają się też inwestycje wszystkich firm, które będą Najemcami. Gemini Park Tarnów zlokalizowane jest w północnej części miasta przy ulicy 16 Pułku Piechoty 14, w otoczeniu gęsto zaludnionych osiedli, w pobliżu głównych arterii komunikacyjnych w kierunku Kielc i Rzeszowa. Jednocześnie niedaleko ścisłego centrum miasta. Znajdzie się tu parking na ponad tysiąc samochodów. W pobliżu znajdują się przystanki autobusowe komunikacji miejskiej i pozamiejskiej. W sumie w odległości 30 minut dojazdu do Centrum Handlowego mieszka prawie 300 tys. potencjalnych klientów.
Gemini Park Tarnów to ponad 41 tys. m2 powierzchni najmu. Współczynnik wynajęcia obiektu już przekroczył 70 procent. To bardzo zadowalające tempo wynajmu obiektu oraz pozyskiwania Najemców. W Centrum Handlowym znajdzie się ponad 100 sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych. Najemcami Centrum Handlowego będą m.in.:
Tesco 10 tys. m2
Castorama 7,8 tys. m2
Media Markt 4,5 tys. m2
Jysk 1,3 tys. m2
KappAhl 722 m2
Deichmann 400 m2
Rossmann 330 m2
Drogeria Natura 335 m2
CCC 300 m2
Douglas 265 m2
City Sport (Puma, Nike, Reebok, Adidas) 200 m2
KFC 140 m2
Big Star 128 m2
Solar 136 m2
Calzedonia 86 m2
Intimissimi 63 m2
Jak widać lista Najemców, w tym nowych w Tarnowie marek, jest imponująca. Nowością będzie także kolejny oczekiwany Najemca – KFC.
Poza nowymi markami nieobecnymi dotąd w Tarnowie oraz dużymi markami sieciowymi w Gemini Park Tarnów znajdą się liczne marki lokalne. Prowadzone są intensywne rozmowy z miejscowymi restauratorami, kwiaciarniami, piekarniami, zakładami usługowymi i innymi firmami. Jednak, jak w każdym Centrum Handlowym, najpierw podpisywane są umowy najmu na duże powierzchnie ze strategicznymi markami. I dopiero dalszy krok, to wynajem powierzchni mniejszych, dedykowanych lokalnym Najemcom.
Warto zauważyć, że Gemini Park Tarnów realizuje społeczną misję biznesu. Centrum Handlowe angażuje się w liczne przedsięwzięcia. Wśród nich jest ścisła współpraca ze Stowarzyszeniem „U Siemachy” przy realizacji ośrodka opiekuńczego dla dzieci. W efekcie w sąsiedztwie Gemini Park Tarnów powstanie 3-kondygnacyjny obiekt pożytku publicznego, o powierzchni około 2 tys. m².
Centrum Handlowe wspiera akcje charytatywne i kulturalne organizowane na rzecz społeczności lokalnej, jak: wystawa Panoramy Siedmiogrodzkiej, koncert na tarnowskim rynku Kantaty Tarnowskiej, Charytatywny Bal Sylwestrowy, konkurs na koncepcję zagospodarowania Parku Legionów.
Sponsoruje imprezy sportowe o lokalnym i regionalnym zasięgu, np. II i III Kryterium Kolarskie im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, tarnowski żużel. Konsultuje swoje działania z radami osiedli, księżmi i dyrektorami szkół, uwzględnia ich sugestie, np. modernizacja skrzyżowań.
W swojej strategii Centrum promuje Miasto Tarnów, stąd zmiana nazwy na Gemini Park Tarnów.
źródło – Dział Marketingu i PR Grem Gemini Real Estate Mangament Sp. z o. o.