Internauci wybrali - „Ich lepsze jutro” w drugim etapie
Tarnowskie Stowarzyszenie „Ich lepsze jutro”, jako jedyna organizacja z regionu, zakwalifikowała się do drugiego etapu konkursu zorganizowanego przez Tygodnik Newsweek i Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce na najlepszą kampanię reklamującą 1 procent. Kampania tarnowskiego Stowarzyszenia „Jeden procent – niejeden uśmiech” zyskała uznanie wśród internautów z całego kraju. Teraz najlepsze kampanie w drugim etapie wybiorą profesjonalni jurorzy.
Do drugiego etapu konkursu Newsweeka Stowarzyszenie „Ich lepsze jutro” przeszło aż w sześciu kategoriach – na najlepszy spot telewizyjny, spot radiowy, banner internetowy, plakat ogólnopolski, prasa lokalna i prasa ogólnopolska. Teraz kampanie oceni kilkunastoosobowe jury. Hasłem kampanii Stowarzyszenia są słowa „Jeden procent - niejeden uśmiech”. Głosów w reklamie radiowej i telewizyjnej użyczyły gwiazdy Polskiego Radia i Telewizji Polskiej - Tadeusz Sznuk, Andrzej Matul, Wiesław Molak i Paula Michalik.
Konkurs ma na celu podniesienie świadomości społecznej na temat możliwości i sposobu przekazania swojego jednego procenta. Ogłoszenie wyników nastąpi w pierwszej połowie maja. Natomiast do końca kwietnia podatnicy mogą przekazać Stowarzyszeniu „Ich lepsze jutro” 1 proc. swojego podatku. Aby to uczynić należy w zeznaniu podatkowym wpisać nazwę Stowarzyszenia i jego numer KRS 0000237677. Pieniądze trafią do tej organizacji za pośrednictwem urzędów skarbowych. Stowarzyszenie przeznaczy je na uruchomienie po wakacjach Specjalistycznego Centrum Rehabilitacji dla niepełnosprawnych dzieci przy ul. Pułaskiego 91 w Tarnowie.
Przeszkolili rodziców
Stowarzyszenie ICH LEPSZE JUTRO przy finansowym wsparciu Fundacji PZU zorganizowało trzydniowe szkolenie dla rodziców swoich podopiecznych. Odbyło się ono w ośrodku wypoczynkowym w Poroninie, a wykłady prowadzili trenerzy z krakowskiego Stowarzyszenia ZNACZNY STOPIEŃ INTEGRACJI.
Wyjazd odbył się w ramach projektu „Dobry start – lepsze jutro”, który Stowarzyszenie realizuje do końca kwietnia br. Na ten cel otrzymało z Fundacji PZU 50 tys. zł. Wyjazd do Poronina był podzielony na trzy części. Rodzice odbyli szkolenia z komunikacji, agresji i autoagresji oraz seksualności dzieci i młodzieży z niepełną sprawnością intelektualną.
Szkolenie pozwoliło poznać tajniki skutecznego komunikowania się z niepełnosprawnym dzieckiem oraz ukazało związek między komunikacją a zachowaniem osób niepełnosprawnych intelektualnie. Celem warsztatów było też nauczenie się eliminowania zachowań trudnych u siebie i dziecka oraz przedstawienie zasad postępowania w przypadku agresji dziecka niepełnosprawnego. Trenerzy przedstawili etapy rozwoju psychoseksualnego dzieci i młodzieży z niepełną sprawnością intelektualną oraz zasady wychowania seksualnego dziecka z upośledzeniem umysłowym.
Wyjazd był też okazją do wypoczynku dla rodziców na co dzień wychowujących dzieci z niepełnosprawnościami, wymianą doświadczeń i nawiązaniem nowych znajomości.