Kodeks Etyki pracowników magistratu
Wprowadzenie w życie Kodeksu Etyki pracowników Urzędu Miasta Tarnowa wynika przede wszystkim z chęci ciągłego doskonalenia. UMT, we współpracy z naukowcami WSB, od pięciu lat regularnie bada jakość obsługi klienta, wykorzystywane są do tego celu profesjonalne techniki. Co cieszy, z roku na rok, notujemy progres w tym zakresie – mówi Prezydent Ryszard Ścigała. Możemy również poszczycić się certyfikatem ISO zaświadczającym o wysokich standardach zarządzania i obsługi mieszkańców.
Wprowadzenie Kodeksu Etyki wiąże się ponadto z wynikającym z ustawy o finansach publicznych pojęciem kontroli zarządczej. Kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Zapewnienie funkcjonowania sprawnej, efektywnej i skutecznej kontroli zarządczej należy do obowiązków kierownika jednostki.
Posiadanie Kodeksu Etyki stanowi także wzorzec ułatwiający samoocenę kontroli zarządczej, która jest jednym z elementów będących podstawą wydania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o finansach publicznych.