Małopolska na 20 targach w 2010 roku
Prezentacja Małopolski na międzynarodowych i krajowych targach turystycznych to duże wyzwanie dla Małopolskiej Organizacji Turystycznej, której Województwo Małopolskie powierzyło zadanie koordynacji działań targowych w roku 2010.
W roku 2010 region małopolski promuje się na wielu imprezach targowych, w tym 8 kraju i 12 zagranicą. Pierwszy „wysyp” targów to początek roku. W miesiącu styczniu Małopolska brała udział w czterech imprezach targowych: od 14 do 17 stycznia odbyły się równolegle targi Ferien Messe we Wiedniu, Jospeft w Rzymie i Reiseliv w Oslo, natomiast od 20 do 24 stycznia region prezentował swoja ofertę na targach FITUR w Madrycie.
W dniach 4-8 lutego odbyły się drugie znaczące targi turystyczne, Salon de Vacancesw Brukseli. Bruksela jako miejsce międzynarodowych spotkań zawsze przyciąga dużą ilość odwiedzających. W zeszłym roku liczba odwiedzających Salon de Vacances wzrosła o 5 % w porównaniu do roku 2008 i wyniosła ponad 105 tysięcy. W dniach 20-24 lutego miały miejsce targi BIT w Mediolanie.
Spośród targów krajowych Małopolskę gościły targi MTT Wrocław w dniach 12-14 lutego oraz MT Regiony Turystyczne „Na styku Kultur” w Łodzi w dniach 26-28 lutego. Dalsze wystąpienia na targach krajowych to: MTK Glob w Katowicach i KST w Krakowie, GTT w Gdańsku i Targi Lato 2010 w Warszawie w kwietniu, w końcówce roku pojawimy się we wrześniu Warszawie na TT Warsaw oraz w październiku w Poznaniu na Tour Salonie.
W marcu mają miejsce kolejne wystąpienia targowe za granicą: UTAZAS w dniach 4-7 marca w Budapeszcie, ITB Berlin w dniach 10-14 marca, MAP w Paryżu w dniach 18- 20 marca, w kwietniu SITC w Barcelonie. Do następnych targów: WTM w Londynie, Ukraine w Kijowie i Tourismus & Caravaning w Lipsku poczekamy do jesieni (październik- listopad).
Oferta podczas targów jest skierowana do turystów wg preferencji rynku (np. turystyka aktywna do Skandynawii, religijna w Rzymie i Mediolanie, kulturowa w Brukseli) Bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się tradycyjnie Kraków ze swoim dziedzictwem kulturowym, Wieliczka i Muzeum Auschwitz będące stałym celem przyjazdów. Goście targowi pytają o możliwość spędzenia wolnego czasu w górach, głownie w Zakopanem. Pytania wizytujących targi dotyczyły zarówno atrakcji turystycznych, infrastruktury, jak i możliwości dostania się do regionu. Dużo pochlebnych opinii było skierowanych pod adresem materiałów promocyjnych urzędu marszałkowskiego, których szata graficzna spełnia standardy europejskie.
Region małopolski na stoiskach targowych reprezentowany jest przez Urząd Marszałkowski, Urząd Miasta oraz innych podwystawców, w tym Tatrzańską Agencję Rozwoju Promocji i Kultury z Zakopanego, Tarnowskie Centrum Informacji, Powiat Sucha Beskidzka, touroperatorzy ( Study Tours, Ivotrans, Janpol). Na stoisku prezentowane są oferty członków MOT.
Stoiska Małopolski na targach zagranicznych są częścią Polskiego Stoiska Narodowego organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z ośrodkami zagranicznymi POT, na targach krajowych jest to projekt regionalny wykonany na zlecenie Województwa Małopolskiego. Dzięki ambitnym projektom wyróżniają się na tle innych stoisk nowoczesnym wyglądem i ciekawą grafiką (wielkoformatowe zdjęcia – estetyczne wizualizacje).
Prezentację atrakcji turystycznych wzbogacają występy grup folklorystycznych, prezentacje wytwarzania i degustacje specjałów regionalnych. Atrakcje przyciągają nie tylko odwiedzających, na stoisku pojawiają się liczni dziennikarze i ekipy telewizyjne