Nowa jakość w Urzędzie Miasta Tarnowa, czyli zarys zmian organizacyjnych w magistracie
Wskutek przygotowywanych zmian mieszkańcy Tarnowa będą mogli liczyć na jeszcze łatwiejsze i szybsze załatwienie spraw. Magistrat ma być nowoczesną instytucją.
Jednym z kierunków zmian jakościowych będzie powstanie trzech Centrów w Urzędzie Miasta Tarnowa. Mowa o reorganizacji dotychczasowych struktur oraz uporządkowaniu i uszczegółowieniu kompetencji. Ma to polepszyć efektywność funkcjonowania urzędu jako całości oraz zwiększyć skuteczność i jakość pracy tarnowskich urzędników.
Centrum Rozwoju Miasta będzie koncentrować się na planowaniu rozwoju miasta, opracowywaniu strategii i planów operacyjnych dla Tarnowa, zdobywaniu zewnętrznych środków i realizacji miejskich inwestycji.
Centrum Funkcjonowania Miasta zajmie się utrzymaniem infrastruktury, komunikacją, drogami oraz estetyką i reagowaniem na bieżące potrzeby.
Z punktu widzenia tarnowian natomiast najważniejsze będzie Centrum Obsługi Mieszkańca. Będzie ono przyjmować klientów i załatwiać wszystkie powtarzalne sprawy m.in. wydawać i wymieniać dowody osobiste, tablice rejestracyjne, inne zaświadczenia oraz pozwolenia budowlane czy środowiskowe.
W przyszłości rozważa się też powstanie Centrum Spraw Społecznych i Skarbu Miasta. Pierwsze z nich ma się zajmować świadczeniem pomocy potrzebującym, programami zdrowotnymi, współpracować z instytucjami pozarządowymi. Centrum Skarbu Miasta natomiast całościowo zajmowałoby się finansami i majątkiem Tarnowa. Dodajmy, że dzięki zmianom, które zostały zainicjowane w Urzędzie Miasta Tarnowa przed czterema laty, tarnowski magistrat dwukrotnie otrzymał tytuł
Wzorcowego Urzędu w Małopolsce. Powołanie w magistracie trzech nowych Centrów będzie kolejnym etapem dostosowywania tej instytucji do najnowocześniejszych trendów i pełnego zaspokajania oczekiwań tarnowian.