Odnowienie certyfikatu w Urzędzie Miasta Tarnowa czyli obsługa na coraz wyższym poziomie
System Zarządzania Jakością w Urzędzie Miasta Tarnowa funkcjonuje od 30.12.2003r. Został zbudowany w oparciu o faktycznie realizowane procesy usługowe, które dostosowano aktualnie do wymagań nowej normy PN – EN ISO 9001 : 2009. Głównym celem systemu jest wprowadzenie i stałe utrzymywanie takich zasad postępowania, które gwarantują w sposób ciągły jednakowy, wysoki poziom świadczonych usług służący zadowoleniu klienta/interesanta, a także wprowadzają elementy szybkiego reagowania na występujące niezgodności oraz elementy ciągłego doskonalenia.
Określona przez Prezydenta Miasta Tarnowa Pana Ryszarda Ścigałę w dniu 19.02.2009r Polityka Jakości Urzędu Miasta Tarnowa ukierunkowana jest na realizację następujących celów :
- Działanie na rzecz rozwoju Tarnowa zgodnie z przyjętą strategią,
- Budowanie marki Miasta,
- Efektywne zarządzanie kapitałem Miasta,
- Zapewnienie profesjonalnej obsługi klienta oraz doskonalenie jakości świadczonych usług,
- Zapewnienie jawności i dostępności do informacji publicznej z zachowaniem ochrony informacji niejawnych,
- Ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością.
W dniach 08.03.2010 – 10.03.2010r w Urzędzie Miasta Tarnowa przeprowadzony został przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji audit odnowienia certyfikatu na kolejne trzy lata.
W wyniku przeprowadzonego auditu i rozmów podczas auditu z Najwyższym Kierownictwem Urzędu oraz w wyniku obserwacji działań Kierownictwa przez cały czas trwania auditu – Zespół auditujący stwierdził niezmienne zaangażowanie kierownictwa w utrzymywanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością. Potwierdzono, że zarządzanie Urzędem Miasta Tarnowa ukierunkowane jest niezmiennie na klienta i na rozwój miasta.
Jednocześnie podkreślone zostały następujące pozytywy :
- Niezmienne zaangażowanie Kierownictwa Urzędu w życie miasta jak również w utrzymywanie i doskonalenie SZJ z uwzględnieniem BSC,
- Kreatywność pracowników zaangażowanych w działania związane z rozwojem miasta,
- Wzrost świadomości w zakresie SZJ, poprawa umiejętności posługiwania się dokumentacją systemową,
- Wysoka wiedza, umiejętność i innowacyjność osób zarządzających SZJ,
- Widoczne doskonalenie SZJ, uporządkowanie dokumentacji, staranne przestrzeganie ustaleń systemowych w procesach powtarzalnych,
- Staranne utrzymywanie i doskonalenie dokumentacji systemowej, uwzględniające powiązania z przepisami prawnymi.
W trakcie auditu nie stwierdzono żadnych niezgodności. W związku z powyższym Komitet Techniczny ds. Certyfikacji Systemów Zarządzania PCBC S.A w dniu 23.03.2010r pozytywnie zaopiniował wynik auditu, a Dyrektor ds. Badań i Certyfikacji podjął decyzję o przyznaniu certyfikatu zgodności z normą PN – EN ISO 2001 : 2009 dla Urzędu Miasta Tarnowa.