Prezydent interweniuje w sprawie karetek
Częściowe zadowolenie – w taki sposób określić można dotychczasowe decyzje w sprawie samochodów wyjazdowych tarnowskiego Pogotowia Ratunkowego.
Samorząd interweniuje w Ministerstwie Zdrowia. Gra toczy się o wypracowanie możliwie jak najkorzystniejszych dla miasta zmian w Planie Ratownictwa dla Województwa Małopolskiego.
Wojewoda Małopolski na skutek interwencji podjętych przez samorząd miasta i powiatu zweryfikował swoje wcześniejsze plany dotyczące liczby i rozmieszczenia zespołów ratownictwa medycznego, które miałby być do dyspozycji Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Tarnowie. Placówka dysponuje aktualnie dziewięcioma zespołami wyjazdowymi rozlokowanymi w ośmiu podstacjach (tj. cztery zespoły w mieście Tarnowie w trzech filiach oraz pięciu zespołów w terenie tj. Żabnie, Wojniczu, Tuchowie, Szerzynach i Gromniku). Planowano przesunięcie jednego zespołu wyjazdowego z Tarnowa do nowootworzonej filii w Zakliczynie.
W ocenie władz obydwu samorządów decyzja zmniejszająca liczbę zespołów w Tarnowie (w rejonie o największej liczbie interwencji) spowodowałaby znaczne pogorszenie bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców zwłaszcza w nagłych sytuacjach - wypadków oraz stanach nagłego zagrożenia życia. Ostatecznie Wojewoda przydzielił dodatkowy zespół ratownictwa dla nowej filii w Zakliczynie.
Do rozwiązania pozostał jednak problem zmiany struktury zespołów wyjazdowych w Tarnowie – w miejsce obecnie istniejących trzech zespołów specjalistycznych (w składzie, których są lekarze-specjaliści oraz jednego podstawowego z pielęgniarką i ratownikiem). Urząd Wojewódzki w Krakowie planuje od lipca 2011 roku pozostawienie jednego zespołu specjalistycznego oraz trzech zespołów podstawowych z ratownikami. W tej sytuacji zostały podjęte kolejne działania.