Rozpoczęto przyjmowanie wniosków do planu ogólnego Tarnowa
Rada Miejska w Tarnowie podjęła w marcu uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Miasta Tarnowa oraz przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania tego dokumentu na środowisko. Obecnie rozpoczęto przyjmowanie wniosków do projektu planu.
Plan ogólny jest nowym narzędziem planistycznym, zastępującym dotychczasowy dokument, jakim było studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Tarnowa. Taki dokument muszą stworzyć gminy ze względu na nowelizację prawa. Od planu będzie zależał rozwój przestrzenny miasta, możliwość wydawania warunków zabudowy, jak i pozyskiwanie środków, między innymi z Krajowego Planu Odbudowy. To najważniejszy dokument planistyczny, istotny dla rozwoju miasta z perspektywy inwestycji, ale również jakości życia.
Zgodnie z przepisami powinien on zostać uchwalony do końca 2025 roku. Jeżeli do tego czasu nie wejdzie w życie, od 1 stycznia 2026 roku uchwalanie nowych planów miejscowych oraz wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu będzie wstrzymane, do momentu przyjęcia planu ogólnego.
Jak złożyć wniosek?
Wnioski do projektu składać można do piątku 29 listopada w formie papierowej (poprzez złożenie w Kancelarii Głównej Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Tarnowa - ul. Nowa 4, pokój numer 19 lub wysłanie drogą pocztową na adres Urząd Miasta Tarnowa, Wydział Architektury i Planowania Przestrzennego, ul. Nowa 3, 33-100 Tarnów) albo drogą elektroniczną (pisząc na e-mail umt@umt.tarnow.pl lub za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej ePUAP na formularzu pisma - w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego - na adres: gv983dar5c/skrytka).
Istnieje możliwość konsultacji wniosku z urzędnikami po wcześniejszym kontakcie telefonicznym (Małgorzata Abramowicz – 14 68 82 445 lub Elżbieta Strojek – 14 68 82 418).
Kto może zgłosić wniosek?
Do zgłaszania wniosków uprawnieni są w szczególności mieszkańcy Tarnowa oraz inne osoby i podmioty: osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, organy władzy publicznej, jednostki pomocnicze miasta oraz jego organy doradcze i konsultacyjne.
Składający wniosek zobowiązany jest podać imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby (oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada). Musi także wskazać, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem. Może ponadto podać dodatkowe dane do kontaktu, takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu.
Formularz pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego dostępny jest poniżej.
(sm)