Tarnowska Organizacja Turystyczna o planach i dokonaniach
Tarnowska Organizacja Turystyczna podczas konferencji prasowej podsumowała ubiegły rok, przedstawiła plany na obecny oraz zaprezentowała koncepcję utworzenia Centrum Winiarstwa enoTarnowskie.
Rok 2023 obfitował w zadania publiczne, na które Tarnowska Organizacja Turystyczna pozyskała z różnych źródeł zewnętrznych blisko 550 tysięcy złotych. Ponadto dzięki temu, że enoTarnowskie posiada tytuł Polskiej Marki Turystycznej otrzymało promocję o szacunkowej wartości 600 tysięcy złotych, finansowaną przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Dzięki tym pieniądzom udało się w zeszłym roku zrealizować kilka interesujących projektów: „Pleśnieński Bachus 2023 - przybliżenie dziedzictwa kulturowego i tradycji kulinarno-winiarskich Pogórza”, „Pasieki, miód w kuchni i tradycje kulinarne Powiatu Tarnowskiego”, „Smaki mojego domu - tradycje kulinarne powiatu tarnowskiego”, „Tarnów - gotowi na gości Igrzysk Europejskich”, „enoTarnowskie dla smakoszy!”, „enoTarnowskie! – Polska Marka Turystyczna – wzmocnienie turystycznej marki terytorialnej, budowa jej oferty i promocja w 2023 roku”, „EkoTurystyka w regionie tarnowskim” oraz „III Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Tadeusza Nowaka”.
Plany na rok 2024 przewidują między innymi: rozwój i komercjalizację enoTarnowskiego, działania w sferze ekoturystyki/turystyki zrównoważonej, rozwój Szlaku Kulinarnego enoTarnowskie, Centrum Winiarstwa enoTARNOWSKIE – Park Kulinarny, klaster turystyczny oraz Tajemniczy Ogród – miejsce spotkań.
Najciekawszym punktem konferencji była z pewnością prezentacja koncepcji utworzenia Centrum Winiarstwa enoTarnowskie, w tym przedstawienie wizualizacji obiektów. Głównym celem planu jest stworzenie spójnego Centrum Winiarstwa enoTarnowskie, które zintegruje winnice, lokalnych producentów, gastronomię i atrakcje turystyczne wokół dobrego produktu turystycznego. Enoturystyka, będąca kluczowym elementem, ma za zadanie nie tylko przyciągać turystów do odwiedzenia winnic i uczestnictwa w degustacjach, ale także promować lokalne tradycje, kulturę i unikalne walory regionu. Ostatecznym celem CWeT jest stworzenie miejsca, które będzie nie tylko przyciągać miłośników wina, ale także stanie się ważnym centrum badawczym i edukacyjnym.
Warto dodać, że podczas prac nad koncepcją Centrum Winiarstwa enoTarnowskie, zespół odkrył, że na terenie Parku Sanguszków istniała oranżeria. Odnaleziono jej zdjęcia archiwalne, na bazie których architekt opracował wizualizację obiektu (na zdjęciu).
(sm)