Z Tarnowa do Krakowa w niespełna 40 minut – historyczna umowa na modernizację linii kolejowej podpisana
Dopuszczalna prędkość 160 km/h i znaczne ograniczenie czasu podróży to główne korzyści, jakie wiążą się z modernizacją odcinka linii kolejowej między Krakowem a Rzeszowem. Na odcinku z Biadolin do Tarnowa przebudowane zostaną: torowisko, sieć trakcyjna, przejazdy kolejowe, a także perony na stacjach. Modernizacja torowiska od strony wschodniej, pozwoli na zmianę układu komunikacyjnego miasta. Umowę na realizację tej inwestycji podpisano w Sali Lustrzanej.
Renowacja jest częścią przebudowy linii E30 z Krakowa do Rzeszowa. Dzięki inwestycji, która ma zakończyć się w 2014 roku, podróż między tymi miastami skróci się o 71 minut.
W ramach modernizacji odcinka pomiędzy Biadolinami i Tarnowem za kwotę ponad 620 milionów złotych przebudowane zostanie prawie 19 km torów kolejowych. Zakres inwestycji w Tarnowie będzie imponujący. Zaplanowano budowę lub przebudowę ośmiu wiaduktów kolejowych w ciągu ulic: Podgórskiej, Czerwonych Klonów, Warsztatowej, Krakowskiej, Wita Stwosza, Tuchowskiej, Dąbrowskiego i Gumniskiej. Wybudowany zostanie także wiadukt drogowy przy ul. Zbylitowskiej. Budowa kolejnych obiektów planowana jest w ramach modernizacji następnego odcinka.
Spore zmiany czekają również tarnowski dworzec. Zostaną tam wybudowane nowe perony - 6 krawędzi - przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Podziemne przejście zostanie przebudowane i wydłużone.
Ponadto w związku z modernizacją linii E30 w Tarnowie zlokalizowane zostanie Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) umożliwiające zdalne sterowanie ruchem na odcinku pomiędzy Podłężem a Czarną Tarnowską tj. na długości około 80 km linii. Swoim działaniem będzie ono obejmowało stacje: Kłaj, Bochnia, Brzesko, Biadoliny, Bogumiłowice, Tarnów Mościce, Tarnów, Tarnów Wschód, Wola Rzędzińska i Czarna Tarnowska.