Gładysz z piątej linii
Adam Gładysz wystartuje do dzisiejszego wyścigu na torze Hockenheim z 9. pozycji. Podczas sesji kwalifikacyjnej przed pierwszą rundą Scirocco R-Cup 32-latek z Tarnowa uzyskał czas 1:58.170. Pole position zdobył Szwed Ola Nilsson.
Trwające 30 minut kwalifikacje przebiegały przy pięknej, słonecznej pogodzie. Zgodnie z przewidywaniami, zmagania kierowców ścigających się w Scirocco R-Cup śledziło na żywo kilkadziesiąt tysięcy kibiców, którzy przybyli na słynny tor w Badenii i Wirtembergii, gdzie właśnie rozpoczął się sezon w wielu prestiżowych seriach wyścigowych na czele z DTM (Deutsche Tourenwagen Masters).
Po wczorajszym wolnym treningu, na którym Adam Gładysz uzyskał 5. czas, dzisiejsze kwalifikacje były rozgrywane między 15.10 a 15.40. Najlepszy czas uzyskał drugi kierowca Scirocco R-Cup 2011, Szwed Ola Nilsson, a dwie kolejne pozycje zajęli inni zawodnicy znani z ubiegłorocznego pucharu, odpowiednio: Jann-Hendrik Uben (Niemcy) i Dennis Trebing (USA).
Pierwsza runda Scirocco R-Cup odbędzie się jeszcze dzisiaj o godz. 18.20. Wyścig potrwa 30 minut. Zmagania kierowców można śledzić na żywo na stronie internetowej: www.volkswagen-motorsport.com oraz w kanałach telewizyjnych: Sport Klub, Motors TV i Mobility Channel.
W sezonie 2012 w Scirocco R-Cup udział bierze 21 zawodników z 11 krajów. Do Junior Cup zakwalifikowanych zostało 13 młodych kierowców, w tym 9 debiutantów w tej serii. Adam Gładysz wspólnie z 7 innymi kierowcami startuje w Pucharze Scirocco w ramach Pro Cup.
Hockenheimring to jeden z najbardziej znanych torów wyścigowych zlokalizowany w Niemczech w Badenii i Wirtembergii. Został on wybudowany w 1936 r. na potrzeby testów Mercedesa. Po II wojnie światowej obiekt przebudowano. Do 2001 r. używano dłuższej wersji toru (6,825 km) prowadzącej przez las. Następnie obiekt został mocno skrócony przez Hermanna Tilkego do obecnej formy. Obecnie jedno okrążenie ma 4,574 km. Trybuny wokół toru mogą pomieścić 120 000 kibiców. 22 lipca na Hockenheimringu odbędzie się 10. runda Mistrzostw Świata Formuły 1.