Komunikat dotyczący azbestu
Urząd Miasta Tarnowa przypomina, że niebędąca przedsiębiorcą osoba fizyczna, która posiada bądź wykorzystuje wyroby zawierające azbest, ma obowiązek przedłożenia informacji o tych wyrobach Prezydentowi Miasta. Przedmiotową Informację należy złożyć w budynku Urzędu Miasta Tarnowa przy ul. Nowej 4 na dzienniku podawczym (pok. Nr 2). Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. informację o posiadanych wyrobach azbestowych należy składać corocznie w terminie do dnia 31 stycznia. Druki informacji o wyrobach zawierających azbest można pobrać ze strony internetowej biuletynu informacji publicznej: https://bip.malopolska.pl/umtarnow,a,898655,informacje-o-wyrobach-zawierajacych-azbest.htm lub na dzienniku podawczym Urzędu Miasta Tarnowa w budynku przy ul. Nowej 4 w pokoju Nr 2.
Natomiast przedsiębiorcy wykorzystujący wyroby zawierające azbest powinni przedkładać taką informację bezpośrednio marszałkowi województwa, corocznie, także w terminie do dnia 31 stycznia.
Zgodnie z cytowanym rozporządzeniem Ministra Gospodarki instalacje lub urządzenia zawierające azbest oczyszcza się przez usunięcie wyrobów zawierających azbest lub ich wymianę na bezazbestowe, w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi, w terminie do dnia 31 grudnia 2032 r.
Informujemy również, że Urząd Miasta Tarnowa, w celu ochrony środowiska i zdrowia ludzi przed szkodliwym oddziaływaniem włókien azbestowych, zapewnia możliwość bezpłatnego pozbycia się przez mieszkańców miasta (osoby fizyczne) posiadanych odpadów i elementów azbestowych. O szczegółach zainteresowani mogą się dowiedzieć w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UMT przy ul. Nowej 4, III piętro, tel. 14 6882 872, 14 6882 865, mail w.srodowiska@umt.tarnow.pl.