Ruszają prace nad „Programem współpracy z organizacjami pozarządowymi”
Urząd Miasta Tarnowa przystąpił do prac nad projektem „Programu współpracy Gminy Miasta Tarnowa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2014 rok”. Program ten stanowi dokument określający w perspektywie rocznej cele, zasady, przedmiot i formy współpracy Gminy Miasta Tarnowa z organizacjami pozarządowymi i jest istotnym elementem lokalnej polityki społecznej i finansowej Miasta.
Urząd wysłał ok. 120 maili do organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego aktywnie współpracujących z Miastem z prośbą o przygotowanie propozycji priorytetowych zadań publicznych planowanych do realizacji w przyszłym roku na rzecz mieszkańców Tarnowa, propozycji zadań „starych” realizowanych dotychczas oraz nowych zadań wynikających z lokalnych potrzeb. Przyjmowane są również wnioski dotyczące pozafinansowych form wzajemnej współpracy.
Otrzymane propozycje zostaną przekazane do właściwych merytorycznie Wydziałów i Biur w celu uzyskania opinii i rekomendacji na temat zasadności realizacji zaproponowanych zadań. Propozycje, które zostaną pozytywnie ocenione zostaną w miarę możliwości finansowych budżetu Gminy Miasta Tarnowa wpisane do Programu współpracy na 2014 r.
Po konsultacjach, najpóźniej do końca listopada br. projekt Programu zostanie przedstawiony Radzie Miejskiej w Tarnowie.
Organizacje pozarządowe, które chcą jeszcze przesłać swoje propozycje proszone są o kontakt z pracownikiem - Samodzielne stanowisko pracy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi w Centrum Spraw Społecznych - Ireną Stelmaszczuk-Nyczaj, te1.14 688 28 26 lub i.nyczaj@umt.tarnow.pl w terminie do 10 października 2013 r.